Puch-motorfietsen is begonnen als een
productiebedrijf dat in 1889 werd opgericht door de ondernemer Johann
Puch in Graz, Oostenrijk. In 1970 werden ze actief in de offroad-motorwereld. Het was in deze periode dat de nieuwe 125cc en 175cc motorcross- en enduromachines op de markt kwanen. De 175cc was in wezen hetzelfde als de 125 met een
grotere cilinderinhoud en andere versnellingen. In 1974 werd Harry Everts, fabrieksrijder om Puch’s
nieuwe 250-machine in te zetten in het Wereldkampioenschap 250cc. Everts zou in 1974 als derde eindigen.
Puch maakte veel aanpassingen aan de motor en Harry
Everts veroverde de kampioenstitel voor Puch in 1975, met zijn dubbele
Bing carburateur, de MC250 met Marzocchi vork en naven en een magnesium
motorblok. Tot op de dag van vandaag blijven de Puch MC1976 en
MC400 de twee van de meest begeerde en zeldzame vintage crossmotoren die
je kunt bemachtigen. In 1988 verkocht Puch de motorfietsdivisie aan de
Italiaanse scooterbouwer Piaggi
1972, 125 cc
1973, 125cc Puch
1973, 175 cc
1974, Heinz Kinigadner
1974-1975, Harry Everts met de 250cc Fabrieks PUCH
1976, 250cc Puch
1978, Puch
1979, 500cc Puch
1979, Heinz Kinigadner met de Puch 250cc
1980 - 1981, 250cc Puch
1980, Heinz Kinigadner Puch 500cc
1981 - 1982 -1983, Puch GP Motor met Heinz Kinigadner als fabrieks rijder
1984, 500cc Puch Hier een overzicht van een aantal Puch 50cc creaties
50cc BRS Puch
50cc Puch
Puch Cobra
Puch Magnum X
50cc Puch Maxi Puch Enduro modellen 1967, Puch 50cc met 6 versnellingen 1967, Zesdaagse 50cc motoren van Puch 1984, Puch Enduro 1989, Puch 250cc Frigerio Rotax Klik op het logo hieronder om uw MX Boek hier rechtstreeks te bestellen!
|